Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak gerçeklik huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde canlılık gösteren işletmelerin ekseriyetle logoları dalü temsil fiyat. Ama takkadak bir araba dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, hafif anlaşılır, biçimırlanması hafif, olası evetğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine makul olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika da akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bili çok önemlidir.